Cadangan Pengambilan Set Diet Shaklee

SARAPAN

Makan 5 biji Alfalfa setelah bangun dari tidur ataupun sebelum sarapan.

Ambil 2 sudu CINCH SHAKES MIX + AIR KOSONG ( anda boleh tambah kurma 3 biji/badam/mentega kacang dan di kisar bersama).anda juga boleh menggantikan dengan 3 sudu Shaklee ESP.

Anda akan kenyang shingga makan tengah hari. Selera makan tengah hari pun selalunya akan berkurangan, dan anda akan makan dengan sedikit

MAKAN TENGAH HARI

Sebelum Makan tengah hari, makan 3 kapsul OMEGA GUARD. Ini akan mengawal nafsu makan anda dan anda akan rasa cepat kenyang.

Makan nasi ( agak2 sebesar genggaman tangan )+ ikan/daging (yang x berlemak)/dada ayam. Pilihan terbaik lauk adalah yang direbus,kukus ataupun dibakar. Elakkan seboleh-bolehnya lauk yang digoreng. Makan sayur atau ulam-ulaman lebih banyak dari nasi.

Sekiranya anda ingin mengambil LECITHIN, seelok-eloknya ambil selepas makan 3 kapsul. Ini akan menyebabkan segala lemak yang anda makan tadi akan terimulsi dan akan dikeluarkan melalui buangan.

Elakkan minum minuman sejuk selepas atau ketika makan. Amalkan minum minuman suam atau panas sahaja.

MAKAN MALAM

Elakkan makan makanan berkanji pada waktu malam seboleh-bolehnya. Sekiranya anda makan bersama keluarga, makan hanya lauk dan sayur sahaja.

Ataupun anda boleh Menggantikan makan malam dengan CINCH SHAKES atau ESP sebagai pengganti. Buat seperti sarapan. Tetapi seelok eloknya anda senaman sebelum atau selepas mengambil Cinch Shakes.

Sebelum tidur , makan 5 biji ALFALFA COMPLEX untuk proses detox tubuh anda semasa anda tidur. Dan jangan lupa minum air secukupnya sebelum tidur.

Selamat mencuba.
Setiap pembelian produk Shaklee dengan saya akan mendapat konsultasi khas secara percuma dari saya.

Pertanyaan Lanjut:
Nurdiyana Shukor
Shaklee Independent Distributor ID :872140
SMS/Whatsapp: +6017 459 3733
Email: misc_ve@yahoo.com
Facebook Profile: Nurdiyana Shukor
Facebook Page: Diyana Beauty Outlet
Instagram: diyanabeautyoutlet
Blog : My Dreams My Passion

Tips Mulakan Diet Cara Shaklee

1. Makan sumber protin pada setiap waktu makan termasuk waktu sarapan.
Bagi yang dah ada set slimming shaklee, CINCH SHAKES baik anda ambil semasa sarapan atau sebelum dan selepas senaman bergantung kepada gaya hidup anda. Untuk maksimakan kesan kenyang, blend dengan beberapa biji kurma atau badam. Anda juga boleh campurkan sedikit mentega kacang (pure kacang) untuk tambahan protin. Tak perlu gunakan susu walaupun susu rendah lemak. Untuk yang kurang aktif waktu bekerja, contohnya duduk saja di pejabat, lebih baik minum 30 minit sebelum bersenam atau sebaik sahaja selepas bersenam, workout di gym, joging dan sebagainya. Tapi kalau anda seorang yang aktif , tiada masalah ambil diwaktu sarapan.

2. Tinggalkan sementara produk yang berasaskan tepung seperti roti dan pasta.
Roti putih termasuklah roti serat tinggi perlu dielakkan sementara waktu( selepas program diet tiada masalah). Begitu juga dengan pasta, makaroni, spegheti dan yang seangkatan dengannya. Kalau anda ingin mengambil serat, ambillah oat masak. Jangan sekali-kali gunakan oat segera kerana oat segera telah diproses dan kadar kalorinya lebih tinggi dari oat masak.

3. Makan makanan yang segar.
Elakkan sama sekali makan makanan yang telah diproses seperti sosage, nugget, daging beger dan sebagainya. Ini kerana makanan yang diproses mengandungi lemak yang tinggi dan MSG yang tidak baik untuk kesihatan. Makanlah makanan yang segar dimasak dari bahan mentah.

4. Kurangkan pengambilan makanan berkanji kepada sekali sehari sahaja. Jangan ambil lansung pada waktu malam.
Pilihan terbaik adalah keledek, kacang atau bijirin. Kentang juga adalah lebih baik berbanding nasi putih untuk sumber karbohidrat. Bagi yang mampu makan nasi beras perang adalah lebih baik. Sukatan nasi putih sekali makan hanyalah sebesar satu genggaman tangan kita sahaja. tiada masalah kalau nak makan nasi waktu makan malam, tapi sebaik baiknya makan waktu petang.

5. Elakkan makan buah buahan berlebihan.
Selalunya kita silap. Kita menganggap makan buah buahan banyak baik untuk kesihatan. Tetapi sebaliknya sekiranya kita makan berlebihan seperti contoh buah buahan yang mengandungi kandungan gula yang tinggi. maksima 2 biji sahaja sehari dari jenis rendah gula dan tinggi serat seperti apple, pear dan plum. Bagi yang tak selalu makan buah buahan, Vitamin C Plus Shaklee adalah yang terbaik dipasaran. Satu kapsul mengandungi 500mg vitamin C, iaitu anggaran sebanyak 7 biji oren.

6. Kurangkan atau ketepikan terus makanan jenis tenusu untuk sementara terutamanya susu lembu.
Ketepikan susu atau produk tenusu,kecuali keju pada jumlah yang sederhana dan yogurt yang tidak berlemak. Untuk pastikan kadar kalsium dalam tubuh mencukupi, OSTEMATRIX adalah pilihan terbaik, dengan sumber kalsium dan magnasium.

7. Hentikan serta merta minuman berkabonat.
Kandungan gula didalam minuman berkarbonat adalah sangat tinggi. Juga kurangkan gula didalam minuman seharian seperti kopi, teh dan lain-lain. Untuk menggantikan kopi dan teh, ambil CINCH TEA MIX sebagai ganti. Ia sangat baik untuk kesihatan, membakar lemak, emberi tenaga dan meningkatkan metabolisma tubuh.

8. Hentikan penggunaak minyak sayur sayuran seperti minyak bunga matahari, ataupun minyak jagung.
Minyak yang terjual dikedai kedai adalah minyak yang bertapis tinggi dah mudah teroksida bila dipanaskan. Ini boleh menyumbang kepada plak dalam arteri. Sebaliknya gunakanlah minyak zaitun.

9. Perhatikan jenis lemak yang anda makan.
Bukan jumlah lemak yang anda makan yang menjadi perkiraan tetapi apakah jenis lemak yang anda makan. Apakah ia dari jenis lemak tepu /tak tepu? Kandungan lemak tepu yang berlebihan tidak baik untuk kesihatan. Bahan makan yang mengandungi banyak lemak tepu adalah seperti danging bahagian rusuk , keju, mentega, susu penuh krim, dan makanan yang diproses(segera). Hindarkan terus magerin dan makanan goreng. Jangan buang terus lemak dari diet seharian. Wanita dewasa memerlukan tidak lebih 12gm lemak dalam diet seharian dan lelaki tidak lebih 20gm sehari. Pengambilan Minyak Omega 3, seperti OMEGA GUARD adalah yang terbaik.

10. Minum air dengan banyak sekurang-kurangnya 8 gelas sehari atau lebih. Minum air sebelum tidur dan setelah bangun pagi.
Minum air selagi urine anda tidak berwarna putih. Sekiranya urin berwarna kuning, bermakna anda belum cukup air.

Sambil anda mengamalkan 10 langkah permulaan untuk diet kurus diatas, anda juga perlu mengamalkan pengambilan supplement dengan cara yang betul.

Cara pengambilan yang betul utk set diet akan menyusul di next entry.....stay tune :)
Setiap pembelian produk Shaklee dengan saya akan mendapat konsultasi khas secara percuma dari saya.

Pertanyaan Lanjut:
Nurdiyana Shukor
Shaklee Independent Distributor ID :872140
SMS/Whatsapp: +6017 459 3733
Email: misc_ve@yahoo.com
Facebook Profile: Nurdiyana Shukor
Facebook Page: Diyana Beauty Outlet
Instagram: diyanabeautyoutlet
Blog : My Dreams My Passion

Fungsi Vita E Complex : Improved Formulation


NATURAL VITAMIN E & SELENIUM WITH GRAPE SEED EXTRACT
Agak2 laa kan kenapa ada selenium???

Sebabnya...
Vitamin E sahaja tanpa selenium adalah tidak sempurna. Pengambilan Vitamin E bersama Selenium akan memberi kesan yang optimum. Kalau ambil Vitamin E tanpa Selenium boleh mengakibatkan ia bertindak sebagi toksik dalam tempoh jangka masa panjang kerana Vitamin E ni tidak dapat melaksanakan tugasnya dengan baik.,.. ingat tau..Vit E tanpa selenium akan akibatkan toksik 

satu kandungan vitamin E Shaklee adalah ekstrak biji anggur. Antara kelebihan ekstrak biji anggur ini adalah:-
  • mengandungi pelbagai khasiat kesihatan seperti protein, lipid, karbohidrat dan polifenol.
  • kuasa antioksidan polifenol adalah 20x lebih baik daripada vitamin E sendiri dan 50x lebih baik daripada vitamin C. Kalau ayat lain, minyak biji anggur ni amat berkesan untuk awet muda dan memlihara kecantikan. 
Pada anda yang tak tahu kan, ekstrak biji anggur ni terbukti berkesan menguatkan sistem imunisasi badan, menganjalkan kulit,menurunkan paras kolestrol, menghalang pembentukan darah beku dan melegakan masalah berpunca daripada urat timbul.

Ni lagi satu rahsia Vitamin E... melambatkan proses penuaan..kalau nak nampak sentiasa muda, jom amalkan Vitamin E..jangan biarkan tua sebelum masanya ye...x gojes n cun nanti.


Oligomeric Proanthi Cyanidin (salah satu phenol dalam biji anggur) bertindak memelihara tubuh daripada tua sebelum masanya. OPC ni jugak terikat dengan kolagen. Procyanidin yang ada dalam vit E membantu kulit lebih elastik dan membuat sesorang nampak muda secara semulajadi.

Kalau anda semua inginkan Vitamin E ni memberi kesan yang optimum, pastikan anda memilih Vitamin E  yang semulajadi...sebabnya, vitamin E semulajadi ni mudah diserap berbanding vitamin E yang sumbernya daripada bahan kimia atau tiruan.

Vitamin E yang bersumberkan bahan kimia atau tiruan tidak dapat diserap oleh badan dan akan menjadi toksik dan ini menjadi penyebab kepada kewujudan abnormal sel dalam badan.

Antara lain kelebihan vitamin E ni kepada kejelitaan kulit adalah dengan membantu:-
  • Mengecilkan pori-pori wajah
  • Memperlahankan proses penuaan kulit
  • Mengawal kolestrol
  • Mengawal minyak
  • Menghilangkan parut dan mencerahkan wajah.
  • Meningkatkan kelembapan kulit
  • Sangat bagus untuk memudarkan parut.
Selain kelebihan yang menjadikan Vitamin E ni fenomena kepada penggemar Shaklee ni, banyak lagi fungsi-fungsi lain yang bukan rahsia lagi... Nak tahu x???
  • Menjadikan pemakainya awet muda...tapi, yang konsisten amalkan je tau..yang tipu2..x dapek laaa...
  • Membantu peredaran darah dan membaiki tisu
  • Sangat baik untuk PMS
  • Memudarkan parut
  • Membantu meningkatkan tahap kesuburan lelaki dan wanita (suami isteri)
  • Baik untuk kesihatan kulit dan rambut
*********************************************************************************
Vitamin E Shaklee juga boleh dibuat masker tau...Sila laa cuba tapi make sure dapatkan yang semulajadi dan bukan tiruan ye...lagi bagus yang ada ekstrak biji anggur... pastinya pilihla laa VITA E COMPLEX Shaklee.

Dah banyak info pasal Vitamin E ni kan?? sy pun amalkan jugak Vit E ni..1 biji sehari sebelum tidur. apa yang sy perasan, kulit lebih lembut dam moist.

kredit to blog mamadasuki

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Sempena bulan Disember ni...memang vitamin kegemaran ramai ni tengah promo...BELI 6 FREE 1 tau...plus dpt keahlian percuma (da jimat RM75 kt situ)...plus dpt lagi cash tunai RM34...sape nk bagi kan? Nk order bole wasap Diy ok?
Setiap pembelian produk Shaklee dengan saya akan mendapat konsultasi khas secara percuma dari saya.

Pertanyaan Lanjut:
Nurdiyana Shukor
Shaklee Independent Distributor ID :872140
SMS/Whatsapp: +6017 459 3733
Email: misc_ve@yahoo.com
Facebook Profile: Nurdiyana Shukor
Facebook Page: Diyana Beauty Outlet
Instagram: diyanabeautyoutlet
Blog : My Dreams My Passion
 
Copyright © My Dreams My Passion | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in